Minder WiFi-bereik dan voorheen, wat kan ik doen?

Zit het nieuwe glasvezelmodem op dezelfde plaats als jouw oude modem? Of is hij op een andere plaats in de woning afgemonteerd? Door jouw hele woning zijn factoren die de sterkte en snelheid van het WiFi-signaal negatief kunnen beïnvloeden. Door de nieuwe locatie van het modem kan het zijn dat er andere verstoringselementen zijn die jouw WiFi-signaal negatief beïnvloeden.

Daarnaast zendt het nieuwe glasvezelmodem twee WiFi-signalen uit. Het nieuwe glasvezelmodem van Kabelnoord ondersteunt 2,4 GHz en 5,0 GHz WiFi band. De 5,0 GHz verbinding is over het algemeen minder in gebruik dan de 2,4 GHz, hierdoor kan het zijn dat je een betere verbinding ervaart. Het bereik van 5,0 GHz band kan wel minder sterk zijn, omdat de frequentie meer verzwakt wordt door obstakels, denk bijvoorbeeld aan muren, plafonds, meubels, enzovoorts. Daarnaast is nog niet alle apparatuur geschikt voor het gebruik van de 5,0 GHz band. Omdat het glasvezelmodem van Kabelnoord beide WiFi-signalen ondersteunt, kun je ook gebruik maken van het reguliere 2,4 GHz signaal.

Ervaar je minder WiFi bereik op jouw apparaten in huis? Selecteer dan het andere beschikbare WiFi-signaal in jouw woning. Biedt dit geen oplossing? Neem dan contact op met het servicecentrum van Kabelnoord via telefoonnummer 0519-701701.